ניתוחים לפרוסקופיים – המדריך המלא

עולם הרפואה מקפיד על צעידה מתמדת אל עבר הקידמה, ומגוון בעיות היום יכולות להיפתר על ידי פתרונות סופר פשוטים ונהדרים. ברגע שמטופל מסויים צריך לעלות על שולחן הניתוחים, עולות בפניו כל מיני אפשרויות – פולשניות יותר ופולשניות פחות. ניתוחים לפרוסקופיים באים במטרה להפוך את הניתוח לכמה שפחות פולשניים וכואבים, ולכן חשוב להכיר את האופציה הזו רגע לפני שאתם ניגשים לכל צורת טיפול אחרת.

ניתוחים לפרוסקופיים – הקדמה

ברגע שמטופל מסויים מתמודד עם מצב רפואי שמצריך ממנו ניתוח, הוא עלול להיבהל ולפחד ממה שעומד להגיע. כן, כולנו יודעים שעל שולחן הניתוחים מתבצעות כל מיני פעולות מאוד לא נעימות וסימפטיות, שכוללות את פתיחת הגוף שלנו על מנת להצליח ולהגיע לשורש הבעיה.

ניתוחי בקע פתוחים הם גם לא נעימים מבחינה מחשבתית, בשלב ההיערכות אליהם, וגם לא נעימים באופן פיזי, משום שהם מביאים איתם זמני החלמה ארוכים, סיכון לזיהומים ועוד. ניתוחים לפרוסקופיים באים לפתור את הבעיה הזאת בדיוק.

ניתוחים לפרוסקופיים – מה הכוונה?

ניתוחים לפרוסקופיים חרטו על דגלם להיות כמה שפחות פולשניים. ברגע שהטכנולוגיה הולכת וצועדת קדימה באופן מתמיד, כך גם תחום הרפואה יכול להציע מגוון רחב של אלטרנטיבות שיוכלו להפוך את הטיפולים להרבה יותר פשוטים והרבה פחות מבהילים. ניתוחים לפרוסקופיים מתאפשרים הודות להתפתחות הטכנולוגיה, שמעמידה בפני רופאים רבים אמצעים אדירים לביצוע הניתוחים בהצלחה גדולה.

במסגרת ניתוחים לפרוסקופיים, לא מתקיימת פלישה חודרנית מדי לגוף, אלא הניתוח מתאפשר אך ורק על ידי מספר חריצים קטנים, שמאפשרים החדרת אביזרים לביצוע הניתוח. על ידי מצלמות חדשניות שמאפשרות מבט פנימה, ניתן לבצע פעולות מורכבות מבלי להיכנס בצורה פולשנית לגופו של המטופל.

כל היתרונות של ניתוחים לפרוסקופיים

כאשר אנחנו מדברים על ניתוחים לפרוסקופיים, אנחנו מדברים בעצם על ניתוחים מלאי יתרונות. בראש ובראשונה, משום שלא מדובר על ניתוח פולשני, מדובר על רמת כאבים הרבה יותר קטנה בתום הניתוח. כתוצאה מכך, יכול המטופל לחזור לנהל את אורח חייו בצורה תקינה בתוך זמן קצר מאוד מרגע סיום הניתוח, והוא אינו צריך להתמודד עם כאבים שמשביתים אותו מכל פעולה.

כמו כן, בתום ניתוחים פולשניים תתווסף לגופם של המטופלים, ברוב המקרים, צלקת גדולה שתעיד על מיקום הניתוח ועל ביצועו. ניתוחים לפרוסקופיים, לעומת זאת, אינם מותירים אחריהם צלקות גדולות ובולטות לעין, משום שמדובר, כאמור, על ניתוח שאינו פותח את גופו של המטופל באופן מלא.

זיהומים – תופעה נדירה ביותר בניתוחים לפרוסקופיים

ברגע שמטופלים עוברים ניתוחים פתוחים, הם עלולים להתמודד עם זיהומים בתום הניתוח. בניתוחים לפרוסקופיים, להבדיל, הסיכון להיווצרות זיהומים בגוף הוא קטן ביותר, משום שגופו של המטופל נותר סגור לאורך הניתוח.

על מנת שתוכלו להנות מניתוחים לפרוסקופיים מקצועיים ביותר, תוכלו לפנות לד"ר אלדד פובזנר – מומחה לכירורגיה כללית, שהוא רופא מקצועי, מומלץ ובולט ביותר. 

על מה דיברנו עד כה?
שתפו את המאמר:
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית

בוגר ביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

התמחות בכירורגיה כללית בבי"ח בילינסון. חבר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב

מנהל המערך הכירורגי בבי"ח השרון – מרכז רפואי רבין.