ניתוחים לצניחת רקטום

הגוף שלנו הוא אמנם חזק ומלווה אותנו לאורך כל החיים שלנו, אך יש לא מעט סיכונים שהוא עומד בפניהם לאורך החיים. הגוף שלנו מורכב מאיברים חיצוניים ופנימיים, כאשר כל אחד מהם חשוף לכל מיני פגיעות שונות – זיהומים, שברים, וירוסים ועוד. ברגע שמופיעה בעיה מסוימת בגוף שלנו, היא חייבת לקבל מענה ראוי על מנת להגיע אל סיומה, ולאפשר לגוף שלנו להמשיך ולפעול בצורה תקינה, מבלי ששגרת החיים שלנו תיפגע ולו במעט. ניתוחים לצניחת רקטום הם אחד מהפתרונות היעילים ביותר ברגע שמתקיימות התרחשויות רפואיות באיזור פי הטבעת, ולכן כדאי להכיר את האופציה הזו מקרוב.

ניתוחים לצניחת רקטום – רקע קצר לפני שנתחיל

ניתוחים לצניחת רקטום הם אפשרות שעולה על השולחן ברגע שהרקטום צונח, אז מה זה בעצם אומר? ברגע שמתקיימת צניחת רקטום, הדבר בא לידי ביטוי בכך שהרקטום יוצא אל מחוץ לפי הטבעת. היות והרקטום מחזיק במספר תפקידים רב ומשחק תפקיד משמעותי ביותר בשמירה על הצואה בתוך המעי הגס, לדוגמה, ברגע שהוא צונח ויוצא אל מחוץ לפי הטבעת – האדם חווה תחושות של זליגת הצואה ללא כל שליטה.

מדובר כאן כמובן על סיטואציה בלתי אפשרית, משום ששליטה על הסוגרים מהווה את אחד מעמודי התווך הקריטיים שיש לנו בגוף. ברגע שאנחנו מאבדים את היכולת לשלוט על הסוגרים, אנחנו מאבדים גם את היכולת להתנהל בצורה טבעית בשגרת החיים שלנו, בין אם לאורך השהות שלנו במקום העבודה שלנו, בין אם בזמן ארוחת ערב קלילה, ובין אם בכל סיטואציה אחרת.

טיפול בצניחת רקטום שאינו קשור לניתוח – האם קיים דבר כזה?

בעיות רפואיות שונות מביאות איתן גם דרכי פתרון רבות, אולם בכל הנוגע לצניחת רקטום, הפתרון היעיל ביותר ושיעלה באופן מידי על השולחן יהיה ניתוח. ניתוחים לצניחת רקטום הם הדרך היחידה להבטיח שהרקטום יחזור למקומו, ויוכל לשוב ולמלא את תפקידיו החשובים והקריטיים.

חשוב לציין שהיום ניתוחים פרוקטולוגים לצניחת רקטום הם לא מה שהיה בעבר, והיום עומדות אין ספור אלטרנטיבות חדשניות ומתקדמות שמאפשרות לכירורגים לבצע אותם בצורה יעילה, מופחתת כאבים ובשיטות שאינן מצריכות פלישה מאסיבית אל תוך גוף האדם.

ניתוחים לצניחת רקטום – יש הבדל בין להחזיר את הרקטום למקום לבין לכרות אותו

בחלק מהמקרים כאשר מתבצעת צניחת רקטום, ולאחר אבחון מדויק כמובן, ייתכן והכירורג יחליט על הסרת הרקטום, ולא על השבתו למקום. לעיתים צניחת רקטום מעידה על סרטן הרקטום, ובמידה ואכן יימצא כי זה המצב – יוחלט על כריתת הרקטום. להבדיל, קיימים גם מצבים שבהם צניחת רקטום לא תעיד על מחלת הסרטן, אלא על צניחה שמקורה בהזדקנות, בפעילות מאסיבית ואורח חיים מלא בפעילות גופנית מאומצת מדי, מצבי עצירויות רבים שהאדם התמודד איתם לאורך חייו ועוד.

כיצד מתבצעים הניתוחים לצניחת רקטום?

ניתוחים לצניחת רקטום מתבצעים באחת משתי דרכים:

ניתוחים לצניחת רקטום שמתבצעים דרך הבטן –

מדובר כאן על אחת משתי שיטות וותיקות ביותר לטיפול בבעיה, שבמסגרתה הטיפול ברקטום יתחיל את דרכו בבטנו של המטופל. לאחר ניתוח שמתבצע דרך הבטן, ידרש המטופל לאשפוז של כשבוע ימים, והליך החלמה של עוד מספר שבועות לאחר מכן.

ניתוחים לצניחת רקטום שמתבצעים דרך פי הטבעת –

מדובר כאן על שיטה ישירה שלפעמים מתאפשרת לביצוע ולפעמים לא. הניתוח מהסוג הזה הוא ניתוח שבמרבית הפעמים יארוך זמן קצר יותר, והאשפוז שלאחריו יעמוד על כמחצית מזמן האשפוז של ניתוח שמתבצע דרך הבטן. גם כאן הליך ההחלמה יתפרש על פני כמה שבועות.

התמהמהות עם הנושא הזה עלולה לעלות לכם ביוקר

במידה ואתם מתמודדים עם צניחת רקטום, מדובר על בעיה שאינה סובלת דיחוי. כל בעיה רפואית כזו או אחרת מצריכה התערבות רפואית בשלב כמה שיותר מוקדם, זאת על מנת להבטיח טיפול כמה שיותר מהיר, פשוט ויעיל למקום. לעומת זאת, התעכבות עם בעיות רפואיות שונות עלולה להוביל למצבים חמורים של החמרה בבעיה הרפואית, שיובילו בהתאם לטיפולים מורכבים יותר, ולעיתים בעלי סבירות נמוכה יותר להצלחה.

אותו הדבר עובד גם בכל הנוגע לניתוחים לצניחת רקטום, שכן ככל שהם יתבצעו בשלב מוקדם יותר – כך גם ניתן יהיה להבטיח טיפול מהיר וקל יותר, עם סיכויי הצלחה רבים יותר.

למי פונים לביצוע הניתוחים?

ניתוחים לצניחת רקטום מתבצעים על ידי כירורגים מומחים, שמכירים את הנושא מקרוב, יודעים לאבחן אותו כהלכה, ויודעים כיצד לבחור את שיטת הניתוח בצורה הטובה ביותר – דרך הבטן או דרך פי הטבעת. כמובן שבזמן הבחירה של הכירורג כדאי לבדוק את ההמלצות שנמצאות עליו ברחבי הרשת, לשוחח עמו בפגישה מקדימה ולוודא את הכימיה והמקצועיות שלו, וכן לבדוק את שנות הניסיון והוותק שלו במקצוע. ככל שתוכלו לאסוף יותר מידע מקדים על הכירורג, ככה תוכלו לדעת שהוא אכן מתאים לכם לביצוע הניתוח.

ניתוחים לצניחת רקטום עם אלדד פובזנר

ד"ר אלדד פובזנר הוא כירורג מומחה, שמציע מגוון ניתוחים כמו ניתוחי בקט, ניתוחי כיס מרה, ניתוחים פרקטולוגיים ועוד. בין כלל הניתוחים והטיפולים שמציע ד"ר אלדד פובזנר, ניתן בהחלט למצוא גם ניתוחים לצניחת רקטום, שמתבצעים בשיטות המתקדמות ביותר שקיימות היום בעולם הרפואה. צרו קשר עם המרפאה במספר הטלפון 077-566-9297 ותאמו לעצמכם את התור הקרוב – המקצועיות והאיכות מובטחות!

על מה דיברנו עד כה?
שתפו את המאמר:
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית

בוגר ביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

התמחות בכירורגיה כללית בבי"ח בילינסון. חבר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב

מנהל המערך הכירורגי בבי"ח השרון – מרכז רפואי רבין.