סוגי ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה

איור של כיס המרה

תחום הרפואה של היום הוא ממש לא כמו שהוא היה בעבר. אם עד לפני כמה שנים תחום הרפואה לא יכל היה להנות מהתפתחויות טכנולוגיות ענפות, הרי שהיום מגוון כלים מתקדמים ביותר עומדים לרשות הרופאים המטפלים, ממגוון תחומי הרפואה ובמגוון הטיפולים השונים. ניתוח לכריתת כיס המרה הוא אחד מהניתוחים הנפוצים ביותר, שיכולים להנות היום מאותן התפתחויות שציינו כאן למעלה, ולכן כדאי לההבין לקראת מה אתם הולכים כאן. אז הנה היכרות עם סוגי ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה, שיהפכו לכם את הנושא הזה לקצת פחות מאיים ממה שהוא נשמע לכם כרגע.

ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה – למה הם השתנו כל כך עם השנים?

כיס המרה הוא איבר פנימי, וכידוע לנו, איברים פנימיים דורשים כל מיני דרכי הגעה יצירתיות על מנת שיוכל להינתן להם הטיפול הרפואי שלו הם זקוקים. מהסיבה הזו בדיוק, ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה בעבר הסתכמו באופציה אחת בלבד – ניתוח פתוח, שבמסגרתו נפתח גופו של המטופל במטרה להגיע באופן ישיר לכיס המרה, לכרות אותו, ולתפור בחזרה את גופו של המטופל. ניתוח פתוח מהסוג הזה גרר אחריו הליך החלמה ארוך, כמו גם פחדים גדולים שליוו את המטופלים.

השינוי בניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה הוא שינוי בלתי נמנע, שכן היה צורך גדול בפריצת דרך שתאפשר ניתוחים פשוטים יותר, גם עבור הרופאים וגם עבור המטופלים, ותהפוך את הליך ההחלמה לפשוט הרבה יותר. מהסיבה הזו, ניתן להבחין היום בין לא פחות משלושה סוגים שונים של ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה.

אילו ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה?

אז ראשית, חשוב לציין שהניתוח הפתוח הוא עדיין חלק משמעותי בסוגי הניתוחים הקיימים לכריתת כיס המרה, שכן במקרים קיצוניים, כמו מקרים שבהם קיים חשש שהמטופל סובל מסרטן בכיס המרה, זהו הניתוח שאותו יבצע הרופא המטפל.

לצד הניתוח הפתוח, קיימים גם שני סוגים נוספים של ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה, ששניהם ניתוחים זעיר פולשניים. הניתוח הראשון היא ניתוח לפרוסקופי, שמאפשר חירור של מספר חריצים קטנטנים בגופו של המטופל, דרכם ניתן להחדיר את כלי הטיפול ולבצע את הכריתה. הניתוח השני הוא ניתוח שעושה שימוש ברובוט, שנחשב ליעיל ביותר ולפולשני במידה מינימלית במיוחד.

כיצד בוחרים מבין ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה?

הבחירה מבין ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה היא בחירה שצריכה להתבצע על ידי הרופא המטפל של המטופל. ברגע שהרופא מאבחן את הבעיה ויודע לשים עליה את האצבע, הוא גם יכול בהתאם להתאים לה טיפול, ולהבין באיזה מבין סוגי הניתוחים כדאי לבחור, בצורה שתהיה היעילה ביותר.

הרופאים המטפלים עושים ככל שאפשר על מנת לצמצם את הצורך בניתוחים פתוחים, משום שהם מודעים לחוסר הנוחות הגדול שהם מעוררים בקרב המטופלים, אך כאמור – כאשר אין ברירה אחרת, ניתוח פתוח הוא אופציה שתילקח בחשבון.

ניתוחים לכריתת כיס המרה – האם קיימים סיכונים שכדאי להכיר?

ניתוחים לכריתת כיס המרה הם לא ניתוחים מורכבים בבסיסם, אך כמו כל הליך רפואי אחר – גם הם מכילים לא מעט סיכונים שחשוב לקחת בחשבון. היות וניתוחים לכריתת כיס המרה הם ניתוחים פנימיים שמתבצעים באיבר רגיש ופנימי, שנמצא בסמוך לעוד איברים פנימיים ורגישים, במהלך הניתוח עלולים להיפגע כלי דם שונים, המעיים, דרכי המרה ועוד.

כמובן שככל שתצליחו לבחור ברופא מנתח מקצועי, מיומן ומומלץ יותר, כך תוכלו להבטיח שניתוח לכריתת כיס המרה יעבור בשלום.

איך יודעים אם יש צורך בניתוח לכריתת כיס המרה?

בדרך כלל הצורך בניתוח לכריתת כיס המרה עולה או מתוך אבנים בכיס המרה, מתוך דלקות שונות בכיס המרה, או מתוך כאבים עזים בחלל הבטן, שמקורם מתגלה בדיעבד בכיס המרה. חשוב להקפיד על מפגשי ביקורת אצל הרופא המטפל שלכם, על מנת שהוא יוכל לאבחן בצורה כמה שיותר מהירה, יעילה ומקצועית את הבעיה שממנה אתם סובלים, ככה שלא תצטרכו להתעכב עם מתן הפתרון לבעיה הרפואית שלכם.

חשוב לציין שככל שהאבחון והטיפול ניתנים בשלב מוקדם יותר, כך המצב הרפואי של כיס המרה יכול לחזור להיות כקדמותו, אך במקרים אחרים – לא תהיה אפשרות אחרת אלא לגשת לניתוח לכריתת כיס המרה.

בחירת הרופא המנתח שלכם: הכירו את ד"ר אלדד פובזנר

ביצוע בחירות רפואיות הוא פעולה קריטית בדרך לקבלת תוצאות טובות. ככל שתשקיעו יותר מאמץ והשקעה ברגע החיפוש אחר הרופא שיעניק לכם את הניתוח והטיפול, ככה תוכלו להיות בטוחים שאתם הולכים לקראת טיפול שיוביל אתכם לבריאות שלמה. מהסיבה הזו בדיוק, כדאי להכיר את הרופאים הטובים ביותר בתחום, וביניהם את ד"ר אלדד פובזנר.

ד"ר אלדד פובזנר פעיל במשך שנים ארוכות בתחום ניתוחי כיס המרה, והוא רכש את נסיונו ואת מיומנותו במשך שנים רבות, בעבודה בבתי החולים והמרפאות המובילים ביותר בארץ. ד"ר אלדד פובזנר מציע מגוון ניתוחים קיימים לכריתת כיס המרה, אז התקשרו וקבעו לעצמכם את התור הבא שלכם בטלפון 0775669297

על מה דיברנו עד כה?
שתפו את המאמר:
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית
ד"ר אלדד פובזנר - מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית

בוגר ביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

התמחות בכירורגיה כללית בבי"ח בילינסון. חבר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב

מנהל המערך הכירורגי בבי"ח השרון – מרכז רפואי רבין.